Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο, γράφουν η Γρηγορία Κωτσή & η Κατερίνα Καραμίχου

 


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων (ΕΚΝ) είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο φέρνει κοντά χιλιάδες νέους από όλη την Ευρώπη, προκειμένου να συζητήσουν για σημαντικά Ευρωπαϊκά ζητήματα.

     Όπως κάθε χρόνο, το σχολείο μας συμμετείχε στο παραπάνω πρόγραμμα. Φέτος το σχολείο μας εκπροσώπησαν δύο μαθήτριες από τη Β’ και Γ’ λυκείου, η Μαρία Διανελλάκη  και η Αθανασία Πετσέτα αντίστοιχα, συνοδευόμενες από την κυρία Γιαννακάκη. Το πρόγραμμα έλαβε χώρα στις 16 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και διήρκησε τέσσερις μέρες.

    Αφού ήρθαμε σε επαφή με μία από τις συμμετέχουσες, τη Μαρία, ενημερωθήκαμε για τον τρόπο που διεξήχθη το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, την πρώτη μέρα, αφού οι συμμετέχουσες γνωρίστηκαν και χωρίστηκαν σε δέκα επιτροπές, αποτελούμενες από 12 το πολύ άτομα, παρουσίασαν τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα της επιτροπής τους. Για παράδειγμα, η Μαρία είχε αναλάβει από κοινού με την επιτροπή της το θέμα σχετικά με την προστασία των δημοσιογράφων και το δικαίωμα στον πλουραλισμό, ενώ η Αθανασία ασχολήθηκε με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

      Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι επικρατούσε κλίμα ομαδικότητας μεταξύ των συμμετεχόντων στην προσπάθειά τους να συντάξουν ψήφισμα, το οποίο αποτελούνταν από τους σκοπούς, τα προβλήματα και κυρίως τις λύσεις-προτάσεις για κάθε θέμα.

      Στη δεύτερη μέρα του προγράμματος, έγινε το λεγόμενο «committee work» στο οποίο έγιναν συζητήσεις που αποσκοπούσαν στην σύνταξη του ψηφίσματος. Οι συζητήσεις συνεχίστηκαν και την επόμενη μέρα, ενώ αργότερα οι συμμετέχοντες μεταφέρθηκαν στο χώρο του σχολείου Anatolia, όπου και είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με διάφορες προσωπικότητες με εμπειρία στο θέμα.

     Η τελευταία μέρα του προγράμματος θα μπορούσε να θεωρηθεί η πιο σημαντική, καθώς οι επιτροπές συγκροτήθηκαν σε ολομέλεια και προχώρησαν σε debate. Οι συζητήσεις αυτές αφορούσαν τα ψηφίσματα των επιτροπών. Αναλυτικότερα, ένα άτομο από κάθε επιτροπή εκφωνούσε λόγο υποστηρίζοντας το ψήφισμά τους και στη συνέχεια δέχονταν κριτικές από τις υπόλοιπες επιτροπές (position speech).Υπήρχαν συνολικά τρεις γύροι με debate, στα οποία γινόταν ερωτήσεις με επιθετικό χαρακτήρα. Ο τελευταίος λόγος αποσκοπούσε στην επίκληση συναισθημάτων, κάτι που αποδείχθηκε ως το πιο αποτελεσματικό μέσο πειθούς.

       Στο τελικό στάδιο, πραγματοποιούνταν ψηφοφορία από τους μαθητές και σύμφωνα με την πλειοψηφία επικυρώνονταν ή όχι τα ψηφίσματα.

       Επιπλέον, σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι από την επιτροπή της Μαρίας διακρίθηκαν πέντε άτομα, ανάμεσα σε αυτά και η ίδια η Μαρία, η οποία θα παρευρεθεί και στην επόμενη φάση, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στη Νορβηγία.

      Εκ μέρους του σχολείου, θέλουμε να ευχηθούμε συγχαρητήρια και στα δύο κορίτσια που εκπροσώπησαν το σχολείο μας και καλή επιτυχία στην Μαρία για την επόμενη φάση.


Γρηγορία Κωτσή, Κατερίνα Καραμίχου

Β2


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου